Nafotí, dá na web a hotovo. Opravdu myslíte?
20. 8. 2024Myslíte si, že by mě bavilo něco takového? Dělat jako na výrobní lince v továrně? To mě asi ještě neznáte! Jsem kreativní člověk. Když něco dělám, tak to dělám naplno. Vyhledávám nové výzvy a nebojím se jich. A věřte, že i po dvaceti letech v oboru mě práce s nemovitostmi stále naplňuje a baví.
Jak to, že mě to pořád baví? Nad tím jsem se sám nedávno zamyslel, což mě vlastně motivovalo napsat následující článek.
Úplně na začátku
Budu potřebovat adresu nebo parcelní číslo nemovitosti. Rád se dopředu seznámím s tím, co mě čeká – a kdo ví, třeba pro vás objevím poklad! 😉 Už několikrát se mi stalo, že jsem majiteli zahrady oznámil, že může očekávat mnohem vyšší prodejní cenu, protože se ukázalo, že pozemek je určený k výstavbě. A protože vím, že až se setkáme přijde na řadu otázka, která vás bude zajímat ze všeho nejvíce: „Za kolik to můžu prodat?“, udělám si cenovou analýzu trhu.
Setkáváme se
Už vím, co prodáváte a v jakých cenových hladinách bychom se měli pohybovat, takže můžu vyrazit za vámi. Ideální je, když se setkáme přímo na nemovitosti. Nemůžu prodávat něco, co jsem neviděl — to opravdu nedělám. Každou nemovitost si rád osobně projdu, stejně jako její okolí, abych načerpal atmosféru. Rád si poslechnu vše, co mi o nemovitosti řeknete, ale také se rád dozvím, proč jste se rozhodli nemovitost prodat. Až poté budu připraven dát vám odpověď na otázku: „Za kolik to můžu prodat?“
Potom se zamyslím
Skutečně si sednu a přemýšlím. Ujasním si, co přesně prodáváte a kdo by o to mohl mít zájem. Podívám se na nemovitost z různých úhlů, vyhodnotím její přednosti i případné nevýhody. Zajistím si všechny potřebné podklady, abych měl jistotu, že na nemovitosti není žádný „kostlivec ve skříni“. Každá nemovitost je unikát, stejně jako její zápis v katastru, a často skrývá potenciál, který jiné oči možná nevidí. Jakmile si vše ujasním, připravím plán, se kterým vás rád seznámím. Pokud se vám bude líbit, můžeme se do toho pustit.
A čeká nás úklid
Zvlášť u starších nemovitostí se často setkávám s tím, že jsou plné nábytku, starších spotřebičů, a spousty osobních věcí. Na zahradě stojí rezavá lavička, a hromada starých cihel pod plachtou. Co s tím, když budete nemovitost prodávat? Vyklízení je práce, a přece se to může novému majiteli hodit. Tak proč to neprodat tak, jak to je?
A teď si představte, že prodáváte staré auto. Určitě ho nejdřív umyjete, pořádně uklidíte interiér, odnesete si plyšáka ze zadního okna, a až pak půjdete do bazaru nebo auto nafotíte. U nemovitostí je to stejné — první dojem prodává. Věřte mi, že čas věnovaný přípravě nemovitosti na prodej se vám vždy vyplatí.
Pak to nafotim
Jakmile je nemovitost připravená, jde se na focení. Ale to není jen o pár snímcích! Přichází na řadu focení, natáčení, měření, a dokonce i létání s dronem. Podle typu nemovitosti a našeho plánu využiju ty nejlepší technologie, abych zájemcům ukázal všechny její přednosti. A když něco nezvládnu sám, mám tým specialistů, kteří to dotáhnou k dokonalosti. Když máme záběry ze všech úhlů, můžeme balit. Ale tím práce nekončí – čeká mě ještě další kolo na počítači.
A dám na web
Pořízené materiály pak třídím a vyberu jen ty lepší záběry. Vím, že text v inzerátu je zásadní, a tak si dám záležet na jeho přípravě. Jak ve stručném textu prezentovat nemovitost tak, aby zájemce neváhal zvednout telefon a začal se zajímat? To je umění, které vyžaduje promyšlený přístup. Vše musí mít hlavu a patu, a to platí dvojnásob při prezentaci nemovitosti.
Ještě předtím, než spustíme prezentaci, rád vás seznámím s připraveným obsahem. Přeci jenom vy znáte nemovitost nejlépe, a kdo ví, možná vás napadne něco, co by stálo za přidání nebo úpravu. Koneckonců, každá rada je cenná, a vaším přehledem můžeme doladit poslední detaily, aby nabídka byla opravdu poutavá.
A tím to rozhodně nekončí
Umístěním prezentace na web se teprve dostáváme do pravého dění. Začínají přicházet první poptávky, a s nimi i spousta otázek. Koordinuji termíny prohlídek tak, aby to vyhovovalo všem, což je občas trochu akrobacie.
Na samotné prohlídce zájemcům nic nevnucuji ani neprodávám. Ukážu jim všechny přednosti a rozptýlím zbytečné obavy. Vždy férově a na rovinu, to funguje nejlépe. Rozhodnutí, jestli se jim nemovitost líbí a chtějí ji koupit, je přeci na nich.
Jak vidíte, prodej nemovitosti rozhodně není pro mě jen o rychlém focení a umístění na web. Každý krok je promyšlený a provedený s maximální péčí, protože vím, že jde o vaši nemovitost, vaši investici. A právě proto mě tahle práce baví i po tolika letech – stále je tu něco nového. Těším se na další výzvy a příběhy, které budeme společně psát!